Denk jij vooruit?

Stoom je serviceverlening klaar! Van monitoring en klantenservice tot dagelijkse storingsoplossing en onderhoud. Drie punten om op te letten.

Voorkom dat je een klant niet meer terugziet of pas jaren ná installatie, met klachten. Monitoring en opvolging voorkomen onnodig opbrengstverlies en onvoorziene hoge kosten.

Punt 1: Kies voor een platform waarbij monitoring, signalering en analyses zoveel mogelijk geautomatiseerd én binnen één omgeving gebeuren. Hiermee kunnen jouw servicemonteurs hun tijd richten op waar ze het verschil kunnen maken. De tool zorgt ervoor dat ze tijdig en volledig op de hoogte zijn.

Punt 2: Standaardiseer je serviceaanbod per klanttype. Waar een woningcorporatie bijv. behoefte heeft aan monitoring op basis van maandopbrengst, zoekt je zakelijke klant dagelijks support en maximale opbrengst.

Punt 3: Communiceer met je verschillende klanten en gebruikers via duidelijke dashboards en/of rapporten. Proactief inzicht en informatie geeft vertrouwen.

Hierom kiezen installateurs voor Sundata

  • Tijdwinst door automatische meldingen

    Met de slimme algoritmen en automatische meldingen worden offline systemen en storingen 25 x sneller opgemerkt. De servicemonteur hoeft niet meer met meerdere omvormerportals te werken.

  • Nooit meer onnodig op pad

    Met betrouwbare meters, onze probleemindicatie, inzicht in systeemprestaties en additionele services zoals BackOnline hoeft de servicemonteur alléén op pad voor (storings)onderhoud als het écht nodig is.

  • Een licentie voor elke klantbehoefte

    Bied elke klant een passend serviceaanbod. Sundata monitoring kan zowel reactief (Light) of proactief op maandelijkse (Sight) en dagelijkse basis (Pro).

  • Elk systeem snel online, iedere meter snel gekoppeld

    We werken met veilige en stabiele GPRS oplossingen voor nieuwe én bestaande zonnesystemen. We lezen omvormerportals ook direct uit en hebben tooling om bestaande (consumenten)systemen op afstand te onboarden.

  • Opbrengstbelofte-monitoring

    Kom in actie daar waar de opbrengstbelofte achterblijft. Altijd inzicht in de opbrengststatus van alle systemen op één plek.

  • Het juiste inzicht voor elke klant

    Met speciale dashboards voor corporaties, zakelijke klanten, consumenten en huurders geef je elke klant proactief het gewenste inzicht. Je kiest zelf of de klant mee kan kijken in jouw werkzaamheden.

Sundata biedt drie pakketten

Servicepakket

Sundata Pro

Voor dagelijke storingsopvolging en bewaken opwekopbrengst

  • Dagelijkse automatische monitoring voor maximale grip en de beste prestatie van de zonnepanelen.

  • De basis voor elke storings-, onderhouds- en/of monitoringscontract.

  • De opbrengst van de zonnepanelen is ook voor de klant en stakeholders inzichtelijk in een eigen dashboard: huurderdashboard, zakelijke klant dashboard of consumentendashboard.

Klaar voor grip, inzicht en gemak?
Servicepakket

Sundata Sight

Voor basismonitoring zonder storingsopvolging

  • Maandelijks inzicht in de opbrengst van jullie klantsystemen.

  • Perfecte basis om klant- en huurdersvragen op te lossen waar slechts maandelijks een prestatie-check van belang is.

  • Optioneel een dashboard voor de gebruikers in gewenste huisstijl.

Verder praten over Sight?
Servicepakket

Sundata Light

Geen monitoring, wel jullie klanten servicen?

  • Alle systemen op één plek geregistreerd en inzichtelijk.

  • Ideaal bij incidentele klantvragen zonder betaalde monitoringsafspraak.

  • Prestatiecontrole op afstand mogelijk met onze slimme 3-punten check.

Verder praten?




  • Logo Rockstart
  • Logo Climate Kic
  • Logo ASN
  • Logo Universiteit Utrecht